Chcete rychle povýšit? Zkuste těchto 5 snadných triků

Objevte 5 jednoduchých a efektivních triků, jak si rychleji vydobýt povýšení v práci. Praktické rady od lidí z českého pracovního trhu.

Většina z nás v práci sní o jednom – rychlém povýšení. Ale není to jen o tvrdé dřině a dlouhých hodinách. Nedávno jsem slyšel od kolegy, že někdy stačí pár jednoduchých tahů, abyste ho získali dřív, než čekáte. A to mě přimělo se zamyslet – co vlastně skutečně funguje? V tomhle článku vám dám tipy, které nemusí být dokonalé, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

1. Ukažte, že rozumíte byznysu, ne jen své práci

Myslím, že spousta lidí se zasekne na tom, že odvádí svou práci dobře. Ale šéf chce vidět, že myslíte dál. Měsíce zpátky jsem třeba začal více sledovat, jak naše projekty ovlivňují celkový rozpočet firmy — a bylo to znát. Nemusíte být ekonom, ale chápání číslech pomůže lépe zvolit priority.

2. Nebojte se (opatrně) trochy viditelnosti

Asi moc lidí nerado vystrkuje hlavu, ale zkuste začít mírně. Napsat týmu shrnutí svých úspěchů, navrhnout řešení na mejdanu vedení či sdílet v chatu zajímavý tip – to všechno vás lehce posune. V našem pražském IT start-upu třeba funguje, když si vás management všimne nejen jako dobrého kolegy, ale i jako přemýšlivého člověka.

3. Ptejte se, když nevíte, ale nespoléhejte na to moc

Vždycky říkám, že je lepší se zeptat, než dělat chyby. ale někdy může vypadat, že vám něco chybí – a to není cool. Takže když vám kolega radí „zjisti sám“, neberte ho hned za zlé. Zároveň zkuste hledat odpovědi sami. To ukazuje, že máte snahu a samostatnost – vlastnosti, které povýšení často přináší.

4. Buďte spolehliví, ale ne otroky práce

Moje máma vždycky říkala – „pracuj chytře, ne tvrdě.“ A měla pravdu. Klíč je v tom, jít za úkoly natolik, aby bylo jasné, že nejste lenoch, ale zároveň nevyhořet. V předchozích firmách jsem potkal spoustu lidí, kteří dělali přesčasy jako rutina, ale povýšení stále nikde. Oproti tomu tady ve firmě, kde jsem teď, si váží hlavně výsledků, ne hodin strávených u stolu.

5. Naučte se říct „ne“ nebo navrhnout lepší řešení

Možná to zní paradoxně, ale někdy právě odmítnutí nevýhodného úkolu či nabídnutí lepší alternativy vás může vyzdvihnout. Kolega z našeho regionu to popisuje tak, že „dobrý manažer potřebuje taky dobré hranice“. A sám jsem zaznamenal, že když prokážete, že umíte priority, váš šéf se na vás začne dívat jinak.

Všechno tohle samozřejmě nefunguje univerzálně, možná budete muset některé věci zkombinovat nebo trochu upravit podle svého šéfa a oboru. Ale jestli chcete povýšit rychleji než většina kolegů – za zkoušku to stojí. A co vy? Máte nějaké své fígle, které vám pomohly s kariérou? Napište do komentářů, rád se přiučím i já!