Prada přebírá Versace: Vlak na luxusní módní scénu slevou

Hlavní informace o akvizici

Italský luxusní koncern Prada oznámil v úterý akvizici značky Versace, čímž spojil dvě z nejvýznamnějších italských módních domů do jednoho celku. Tato transakce v hodnotě 1,38 miliardy dolarů, což je přibližně 1,04 miliardy liber, je podstatně nižší než odhadovaná hodnota kolem 2 miliard dolarů, kterou Versace v roce 2018 zaplatila předchozí mateřská společnost Capri Holdings. Tento krok rozšiřuje portfolio Prada o další přední značky, včetně Miu Miu, a poukazuje na ambice konkurovat skupinám jako LVMH, jež vlastní značky Dior, Fendi i Louis Vuitton.

Historie a změny ve vedení Versace

Designérka Donatella Versace, známá svými okázalými styly a logem Medusa, opustila v březnu funkci kreativní ředitelky po 27 letech působení ve společnosti. Tato změna nastala po jejím převzetí firmy v roce 1997, které následovalo po vraždě jejího bratra Gianniho. Novým vedoucím se stal Dario Vitale, bývalý ředitel designu značky Miu Miu. V průběhu vlastnictví Capri Holdings došlo ke změně designu od původních bohatých dekorací směrem ke minimalističtějším trendům, přičemž ceny produktů vzrostly.

Finanční aspekty transakce

Prodej Versace se uskutečnil za cenu, která je o zhruba 700 milionů dolarů nižší než náklady na jeho získání. Poté, co se snížil objem prodejů této značky, došlo také k prodeji dalších značek pod Capri Holdings, například Micheal Kors nebo Jimmy Choo. Společnost Capri Holdings vysvětlila, že prostředky z prodeje pomohou snížit zadlužení firmy, jež se pohybovalo v určitém rozsahu, a tím posílit její finanční stabilitu. Výkonný ředitel Capri John D. Idol uvedl, že získané prostředky využijí na splacení větší části dluhů, což posílí jejich bilanci.

Výhled a budoucí směřování

Generální ředitel Prada Andrea Guerra již dříve vyjádřil přesvědčení, že Versace má „obrovský potenciál“. Přesto upozorňuje, že cesta k úplnému využití této příležitosti bude dlouhá a vyžadovat disciplinované provádění strategie a trpělivost.